Städschema

Avdelningen ansvarar löpande för:

Ordningen ska hållas av avdelningen och dess ledare själva. I att hålla ordning ingår det att köket är i ordning och diskad efter avdelningsmötet. Inga hushållssopor får vara kvar dessa kastas i den gröna sopbehållaren nedanför backen.

Bord, stolar ställs tillbaka på sina platser. Material läggs tillbaka på sin respektive plats i skåpen. Övrigt skräp kastas i sopen. Ledarrummet är ingen förvaringsplats av diverse skräp.

Allt material för avdelningen ska förvaras i gröna lådan i ledarrummet eller på sin hylla i vita skåpet.

Tänk på att lokalen hyrs ut till kalas, det innebär att lokalen måste vara tömd, återställd och urplockad efter din avdelningsverksamhet.

Städning av lokalen

En gång per städperiod så utförs en grundlig städning enligt följande plan:

  1. Plocka tillbaka allt som inte uppenbarligen ligger på rätt ställe.
  2. Dammsuga alla golv [inkl. lyorna] utom förråd+verkstaden som sopas
  3. Våttorka allrummet, lyorna, golv i kök, toalett, hall och korridor
  4. Rengör toalett, tvättställ & fyll på toapapper
  5. Köket [diskbänk, arbetsbänk och spis] är i ordning och diskad
  6. Tömma sopor [Verkstaden, Ledarrum, Kök]
  7. Skaka av entrémattorna [de där gråa innanför dörren]
  8. Sopa trappan utanför entrédörr [om nödvändigt, lyft galler och ta bort sand]
  9. Ta hem och tvätta textil [Handdukar till Toa & Kök]
  10. Fyll på med plastpåsar/sopsäckar, toapapper och annat som städkemikalier

Månadsstädningen VT 2015

  • Januari – Vildkatterna
  • Februari – Rovdjuren
  • Mars – Skogsfåglarna
  • April – Vildkrypen
  • Maj – Skedarna

Avdelningen ska hålla ett öga på att det finns rena handdukar, toarullar och att det blir sopat löpande under månaden, typ storstuga, korridor och kök.