Sjöfåglarna

Sjöfåglarna är en av Enskedes två upptäckaravdelningar. Denna avdelning är till för barn mellan 10-12 år.

Sjöfåglarna har möten på måndagar från 18.45 till 20.45. Som upptäckare tar man ett steg längre i sin scoututveckling. Man får till exempel lära sig slå mer avancerade knopar, lära sig att surra, tända och hantera eldar. Till skillnad från spårargruppen så åker upptäckarna på helgshajker, alltså att man åker ut under en helg för att gå och övernatta i en stuga. För många barn kan detta fortfarande vara lite läskigt att sova utan sina föräldar, ledarteamet ser självklart till att ert barn känner sig bekväm och motiverad med dessa längre utflykter.

När du anmäler ditt barn så hamnar hen i en slumpmässig avdelning. Däremot, om ni vill att ert barn hamnar i en specifik avdelning (för att t.ex. hamna tillsammans med en kompis eller ha en specifik dag) så kan ni skriva det i ansökan. Båda våra spåraravdelningar har liknade terminsplanering, alltså får de samma scoutupplevelse oavsett.

Anmäl ert barn här.

Avdelningsledare: sjofaglarna@enskedescout.se