Skedarna

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Tillsammans med kompisar får du uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen. Det är som utmanarscout som många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

På Skedarna låter vi våra utmanare planera era egna möten. Vi uppmuntrar våra utmanare att bli ledarassistenter på våra andra avdelningar i kåren och vill då försöka få ungdomarna lära sig hålla sina egna möten. Här blir de mycket mer självständiga jämfört med tidigare avdelningar, men ledare finns självklart som stöd.

Erfaren scout eller ny så kommer du ha en väldigt bra tid här på Skedarna. Anmäl dig här.

Avdelningsledare: skedarna@enskedescout.se