Vildkatterna

Vildkatterna är en av Enskedes två spåraravdelningar. Denna avdelning är till för de yngsta scouterna (8-9 år).

Vildkatterna har möten på måndagar med drop-in från 17.45 till 19.30. Som spårare får man lära sig grundläggande scoutkunskaper som t.ex. tända lyktor eller slå enkla knopar. Ibland har de övernattningar inomhus så att barnen får lära sig packa sin ryggsäck och sova utan sina föräldrar (ni får självklart följa med)  eller åker ut på dagutflykter där lära sig gå ute i skogen.

När du anmäler ditt barn så hamnar hen i en slumpmässig avdelning. Däremot, om ni vill att ert barn hamnar i en specifik avdelning (för att t.ex. hamna tillsammans med en kompis eller ha en specifik dag) så kan ni skriva det i ansökan. Båda våra spåraravdelningar har liknade terminsplanering, alltså får de samma scoutupplevelse oavsätt.

Just nu är båda våra spåraravdelningar fulla. Om du som förälder kan tänka dig bli ledare i vår kår så kan vi erbjuda ert barn en plats i avdelning.

Anmäl ert barn här.

Avdelningsledare: vildkatterna@enskedescout.se

Avdelningsrop

Vem är listig,
Vem är stark,
Vem är snabb i skog och mark.
Lejon, tiger, puma, lo.
Alla vi i skogen bo.